Watertroeven, kanaalgemeenten met wind in de zeilen
De toeristische productontwikkeling op en langsheen het Zeekanaal Brussel - Schelde heeft de wind in de zeilen. Na het succesvolle proefproject Watertrappen in 2017 zet Toerisme Vlaams-Brabant samen met de toeristische diensten van de gemeenten Vilvoorde, Meise, Grimbergen, Zemst, Kapelle-op-den-Bos, Londerzeel en Kanaaltochten Brabant vzw in op belevingsvolle boottochten en eraan gekoppelde toeristische activiteiten zoals fietsen, wandelen en proeven.
De toeristische productontwikkeling op en langsheen het Zeekanaal Brussel - Schelde heeft de wind in de zeilen. Na het succesvolle proefproject Watertrappen in 2017 zet Toerisme Vlaams-Brabant samen met de toeristische diensten van de gemeenten Vilvoorde, Meise, Grimbergen, Zemst, Kapelle-op-den-Bos, Londerzeel en Kanaaltochten Brabant vzw in op belevingsvolle boottochten en eraan gekoppelde toeristische activiteiten zoals fietsen, wandelen en proeven. ‘De kanaalzone tussen Vilvoorde en Kapelle-op-den-Bos heeft enorm veel troeven’, zegt gedeputeerde Tom Dehaene waarbij waterbeleving centraal staat. ‘Een meer relaxte manier om de Groene Gordel te verkennen dan via het water, om het water te ervaren dan per boot bestaat er niet. Om die reden werkten we een campagne uit onder het motto “Watertroeven”’ vervolgt de gedeputeerde. ‘Er werd hard gewerkt aan beleving en dit resulteert in de deelaspecten van de waterrijke campagne: Watertrappen (fietsen), Waterstappen (wandelen), Watertanden (proeven) en Watertoeren (varen)’. ‘Watertroeven is meer dan een handige brochure die op 20.000 exemplaren verdeeld wordt via diensten voor toerisme, logies en fietscafés binnen en buiten de provincie’, zegt gedeputeerde Dehaene. ‘Het is een bundeling van een uniek aanbod en een inspiratie om toffe momenten langsheen het brede, rustgevende kanaal te beleven. De brochure bevat suggestie wandel- en fietsroutes, kortingsbonnen voor meer dan 100 euro bij deelnemende handelaars uit de kanaalgemeenten en een prikkelend vaarprogramma van zomerse vrijdagavondcruises over muzikale aperitiefcruises tot ‘Lazy Sundaycruises’. ‘Toerisme Vlaams-Brabant ontwikkelde de website www.toerismevlaamsbrabant.be/water en zet in op een zeer intensieve campagne via sociale media om zoveel mogelijk bezoekers naar dit waterrijke stukje Groene Gordel te lokken’, besluit gedeputeerde Tom Dehaene. |
De campagne start feestelijk op 29 april met het Waterfeest in Vilvoorde.
|