Vernieuwde website provinciale uitleendienst is klantvriendelijker
De uitleendienst van de provincie Vlaams-Brabant vernieuwde haar website. De bedoeling is dat ontleners op een meer overzichtelijkere en klantvriendelijke manier materialen kunnen bestellen.
“We hebben de website van onze uitleendienst aangepast aan de noden en eisen van de hedendaagse klant”, zegt gedeputeerde Ann Schevenels.
Technische nieuwigheden
Zo kan de ontlener onmiddellijk de beschikbaarheid van de materialen en de prijs zien in de verschillende uitleenlocaties. In een persoonlijke dashboard kan hij de status van zijn reservaties opvolgen, de nodige documenten, zoals een bestelbon of risicoanalyse van een evenement opladen, en nu ook zelf annuleren.
Een andere vernieuwing is dat een ontlener die actief is in meerdere organisaties met dezelfde inloggegevens kan kiezen voor welke organisatie hij materialen wil aanvragen.
Behandeling van aanvragen en betaling
Via de vernieuwde website kan men tot maximaal 6 maanden in de toekomst materiaal aanvragen.
De klanten kunnen voortaan via Bancontact of Payconic kunnen betalen waardoor het betaalproces een stuk eenvoudiger wordt.
Informatie op de website
In het nieuwe uitleensysteem zijn meer mogelijkheden om informatie over de materialen te delen. Zo zijn er meerdere foto’s van elk materiaal. Bij de materialen waar het relevant is komt er een foto van het materiaal, van de verpakking, een detailfoto en een foto van de aansluitmogelijkheden.
Voor complexe materialen is er een instructiefilmpje en zijn er nu meer verkorte handleidingen zodat men snel op weg is om de materialen te gebruiken.
Doelgroepen
De doelgroepen werden verruimd. Nu kunnen ook feitelijke verenigingen terecht in de uitleendienst als ze hiervoor de toelating hebben van hun gemeente. Om deze verenigingen te registreren, is er een nieuw online invulformulier.
Neem zelf eens een kijkje op www.vlaamsbrabant.be/uitleendienst