Provinciale uitleendienst scoort hoog bij klantenbevraging

De uitleendienst van Vlaams-Brabant heeft onlangs een klantenbevraging gehouden en kreeg daarbij uitstekende scores. Maar liefst 528 van de respondenten (96,5%) gaf aan tevreden tot zeer tevreden te zijn over de dienstverlening. Vooral de vriendelijkheid en behulpzaamheid van het personeel en de snelle, efficiënte service werden geprezen.
"Deze mooie resultaten bevestigen dat onze inspanningen om de uitleendienst klantvriendelijk en toegankelijk te maken hun vruchten afwerpen. We blijven echter niet stilzitten en werken voortdurend aan verbeteringen", zegt een tevreden Bart Nevens, gedeputeerde voor de uitleendienst.

Momenteel maken 4.414 actieve verenigingen, gaande van jeugd-, cultuur- en sportorganisaties tot lokale en provinciale diensten, gebruik van de uitleendienst.
De provincie Vlaams-Brabant zet sterk in op digitalisering en flexibiliteit. Het volledig digitale uitleensysteem, inclusief real-time controle van beschikbaarheid en automatische herinneringen, draagt bij tot een grotere klanttevredenheid en efficiëntere processen.
Om nog beter tegemoet te komen aan de groeiende vraag en veranderende noden, onderzoekt de provincie momenteel nieuwe initiatieven zoals een leveringsdienst en de introductie van een deelplatform waarop verenigingen onderling materialen kunnen delen behoort tot de toekomstplannen. Dit zal niet alleen het materiaalgebruik optimaliseren, maar ook nieuwe samenwerkingen stimuleren en de ecologische voetafdruk verkleinen.

"We willen met onze uitleendienst blijven inzetten op het ondersteunen van lokale gemeenschappen en verenigingen. De positieve resultaten van de enquête geven ons extra motivatie om verder te blijven investeren in innovatieve oplossingen en klantgerichte dienstverlening," besluit gedeputeerde Bart Nevens.
Meer info: www.vlaamsbrabant.be/uitleendienst
Bart Nevens
Tim Jonckers
Frank Ilsbroux